zaterdag 26 april 2014

Top Koningsdag

Bijna leeg....
Vandaag was de 1e Koningsdag.
't Is even wennen, de nieuwe naam en zeker ook de nieuwe datum. (lekker onhandig op Koningsavond een worstmaak-workshop besproken, goed voor de planning. Later meer hierover)
Ik heb mij de afgelopen dagen weer bezig gehouden met oeverloos taart en cake bakken. Alleen gisteren al 8 uur. Toch was het prima te doen, ik was klaar binnen mijn planning. En nog redelijk relaxed.
Door de workshop veel te laat naar bed en ook weer veel te vroeg eruit.
Om een plekje op de vrijmarkt te bemachtigen, gelukkig was ik nog net op tijd.
Veel was al bezet, maar er was voor mij nog een plekje in het vroege ochtend- zonnetje.
Omdat 6.30 nog niemand geïnteresseerd is in cake/taart (toch?), heb ik mijn tafeltje neergezet en toen lekker zelf een rondje gemaakt.
Wat ben ik blij dat ik geen babyspullen etc. meer nodig heb, nu kon ik lekker langs alle kleedjes lopen zonder echt te zoeken.
Wel zag ik soms nostalgisch servies, maar ik heb mij kunnen beheersen.

Rond 9 uur begon ik de verkoop en rond 12 uur was ik los!
Alles helemaal op!
Nonstop verkocht, geen tijd voor thee/wc.
Terugrekenend heb ik in 150 stuks cake/taart verkocht!
Carrotcake, amandel jamtaart, courgettecake, spelt bananencake met kokosbloesemsuiker en de glutenvrije alternatieve suiker blackbeanbrownie en sinaasappel-amandel-chocoladetaart.
Na het succes van vorig jaar had ik dit jaar meer gebakken, ik kneep 'm wel.
Zeker toen de weersvoorspelling eerst niet zo goed was. Uiteindelijk was het echter fantastisch weer, strakblauwe lucht met een zonnetje.

Daardoor ook veel publiek. Wat een mazzel.
Veel vaste klanten en bekenden, ook zelfs mensen die naar mij gezocht hadden.
Helemaal geweldig.
Ik heb de gelegenheid ook dankbaar aangegrepen om te vertellen dat ik taarten op verzoek ga bakken. Veel enthousiaste reacties.

Natuurlijk waren er dit jaar ook nog wel weer verbeterpuntjes, zoals bijv. mijn presentatie. Moet eigenlijk echt wel gelikter. Toch hoorde ik vaak dat het er allemaal zo lekker uit zag.
De organisatie kon ook beter, nu zat ik tussendoor nog visitekaartjes uit te knippen.
Ook was ik vergeten m'n oranje hoed en ketting om te doen, staat toch eigenlijk wel feestelijker.
Moe maar voldaan heb ik mijn leegverkochte winkeltje weer in de auto geladen.
Tijd voor uitbuiken en bijkomen.
Als avondeten met kennissen gepicknickt in het bos. Nu naar bed, morgen is mijn buurmeisje jarig. Ga ik nog even een bananencake voor bakken....


lekker toch?

4 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat het zo'n succes was!! Lijkt mij ook heel leuk om te doen, misschien als mijn kleintjes wat groter zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Eslem, ik weet zeker dat jouw lekkere hapjes zeker in de smaak zullen vallen!
      Gr, Gerry

      Verwijderen
  2. Wat geweldig dat het zo'n succes was! En het klinkt allemaal lekker hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook al zo'n vroege vogel. Zo te lezen (op je blog) heb jij het op Koninginne (oeps) Koningsdag ook heel erg naar je zin gehad. Was het weer net zo lekker als bij ons?
      Gr, Gerry

      Verwijderen