woensdag 1 mei 2013

De 'W' van koning Willem-Alexander!!!!


En zo is het allemaal alweer voorbij, deze hele speciale laatste Koninginnedag.
Moe maar voldaan kijk ik terug op een succesvolle Koninginnedag-markt.
Vanaf 04.00 uur kon ik al niet meer slapen (piekerend over doomsenario's, de 'W' van Wakker).
5 plaatkoeken had ik gebakken, teveel, te weinig of precies goed?
Net na 06.00 uur zette ik mijn tafeltje gelukkig op een voor mij perfect plekje.
Tot 9.30 heb ik de tijd doorgebracht met kletsen, kleumen en een rondje maken, wie zou er eerder taart willen?
Héél veel mensen, nog tijdens het aansnijden had ik al de eerste klanten.
Het liep als een tierelier, ik verkocht aan veel bekenden maar ook zeker aan onbekenden.
Ruim 90 stukjes cake!
Om 12.30 was alles op (tot spijt vh thuisfront), ik had misschien nog wel het dubbele kunnen verkopen als ik het had gebakken.


Maar het was goed zo, het was leuk, ik wilde nog wel uren blijven maar ik was ook best wel moe (en koud).
Terugkijkend naar de foto's vind ik het een wonder dat mensen überhaupt iets bij mij kochten, het zag er toch eigenlijk best wel amateuristisch/sneu uit!
Volgend jaar aan mijn presentatie werken.
Iets commerciëler zou ook kunnen, ik had de kosten eruit en een kleine winst maar mijn stukjes waren best wel groot en met iets kleinere porties had ik met gemak de winst kunnen vergroten. (beloning voor de moeite)
Thuis lekker de highlights van de inhuldiging gekeken en op een lokaal terras  sloten we de dag af met een welverdiend zomers roséetje in het oranje zonnetje.
Het was een fijne, gezellige, vermoeiende dag geweest, ik was toe aan de 'W'van Welterusten!

de laatste stukjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten