zondag 1 juli 2012

De wereld op z'n kop.




Omdat mijn verjaardags-hightea 's ochtends was 'kon' ik eigenlijk geen alcohol schenken. Niemand zou het drinken (denk ik), not done op de ochtend.
Toch vond ik iets rosé'-igs er wel erg bij passen: zomers, licht en fruitig!
De ideale oplossing zag ik in onze rabarberwijn, 'onze' omdat het in onze woonplaats geoogst en gebotteld wordt.
Rabarber is ook typisch Engels, mooie link naar de hightea.

Het plan was een soort amusehapje van rabarberwijngelei te maken. Ik had een ijsblokjesvorm voor bloemvormige ijsklontjes, nu dus bloemgeleitjes, doorschijnend rose.
Ik zag het helemaal zitten en schafte mij een klein flesje aan.
Eénmaal thuis moest ik natuurlijk wel even voorproeven, hmmm, niet een heel groot succes.
Beetje zoet, beetje zuur, beetje niet lekker. (nou ben ik ook geen rosé/witte wijn fan)
Na wat geexperimenteer had ik mooie roze bloemetjes die alleen nu nòg viezer smaakten (reactie met gelatine?).
Bij de hightea hadden ze dan ook puur een decoratieve functie.


Omdat ik het idee toch wel blogwaardig vond maakte ik de volgende dag nog wat foto's.
Omdat de kleur binnen erg slecht zichtbaar was hield ik het glas voor het raam tegen het daglicht en kreeg een verrassing: de wereld stond op z'n kop.
Omdat de wijn zo licht van kleur was zag je de tuin er doorheen, maar dan op z'n kop! Net als bij de bolle kant van een lepel.
Ik vond het effect zo apart (bijna kunst) dat ik jullie deze foto niet wil onthouden, toch nog een succesje met de rabarberwijn.


De smaak vond ik nu trouwens al aangenamer, leuk als dessertwijn en die bloemetjes ga ik zeker nog een keer maken, maar dan met appel, druiven of perensap, dubbeldrank is ook een idee.
Geitenkaasbloemetjes (wit) zie ik ook wel zitten in een salade, of bietenpureebloemen (donker rood), nog mogelijkheden genoeg!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten