vrijdag 11 mei 2012

Uitbuiken na de high teaparty

best echt!

Hè, hè, poeh, poeh, eindelijk weer bloggen. Het lag al meer dan een week stil, een record. Gewoon geen tijd gehad! Door de Meivakantie, werken en natuurlijk door de voorbereidingen voor de high tea. Maar goed, dat halen we nu ruim in want dit gaat volgens mij een lange post worden.
We hadden voor de Meivakantie Parijse kampeerplannen, maar dat durfden we met het weer toch niet aan. Nu hebben we een paar stadse uitstapjes naar Amsterdam en Den Haag gemaakt. Vond ik niet verkeerd want nu kon ik zondagmiddag al voorzichtig beginnen met de 1e voorbereidingen.
Een carrotcake en black bean brownie gebakken. Maandagmiddag moest ik werken, maar 's ochtend heb ik roze macarons en een (mislukte) taartbodem gebakken. 's Avonds dus nog een keer de taartbodem. Dinsdag had ik vrij genomen om de hele dag te bakken. Dat ging natuurlijk niet door. Mijn baas is deze week met vakantie en diegene die mij zou vervangen bleek van niets te weten. De 2 aanwezige collega's wisten niet eens hoe de oven aanging dus ben ik maar weer gaan werken, uiteindelijk zelfs mijn gewone uren. Omdat alles toch een beetje anders liep (de baas van huis) was het best een chaotische ochtend en toen ik thuis kwam stond mijn hoofd echt niet naar bakken, dus de middag was ik ook bijna kwijt. Gelukkig aten we 's avonds toch al patat omdat ik niet wilde koken.
's Avonds de laatste dingen afgebakken, extra dingen geskipped, meubels verschoven en tafels gedekt. Veel te laat naar bed.

van Marktplaats (17 euro!!!!)


etagere vd kringloop. Tafelloper is een gordijnstaal vd Decorette (wilde ik ooit een rokje van maken)
's Ochtends lekker beschuitje met aardbeien, natuurlijk thee en goede kado's (o.a lens voor close up's) en toen weer an die Arbeit want de dames kwamen er bijna aan. Een aantal dingen wilde ik echt pas op het laatst doen, maar dat was natuurlijk veel teveel: bloemen in vaasjes, frosting op de carrotcake, vulling tussen macarons, merengueschuim op lemonpies en onder de grill, mascarpone en cacao op de tiramisucupcakes, jam en frambozen op de yoghurttaart, aardbeien dippen in chocolade, alles snijden en presenteren en niet te vergeten mijzelf optutten.
Ik was natuurlijk nog lang niet klaar toen de dames kwamen, maar rouge hoefde ik niet op te doen want mijn wangen waren rood genoeg!
Gelukkig was het helemaal niet erg, zelfs gezellig, een aantal ging helpen en de rest ging alvast zitten kletsen in de 'wachtkamer' (alle meubels verschoven naar kleine achterkamer).

let op de pinken
Toen alles klaar was heb ik de tafel geopend verklaard en gingen we allemaal gezellig high tea'en. Hoewel ik zelf vond dat niet alles optima forma was (gecraqueleerde macarons etc) waren de dames onder de indruk (het zag er ook wel erg feestelijk uit) en vonden ze alles lekker. Zelf liep ik natuurlijk af en toe rond als een kip zonder kop, voor mij is de voorbereiding eigenlijk al het feestje. Er werd goed gegeten, maar er was natuurlijk veel teveel. Niet getreurd, 's middags kwamen mijn schoonouders en hebben we de high tea nog eens dunnetjes overgedaan. Daarna uit eten bij de pizzeria en de dag was weer om! Het was een echte verjaardag (van het weekend komt zelfs nog meer visite). Ik ben goed verwend met leuke kado's en kaartjes (dank je Eefje, we moeten eens afspreken!)

bijna alle kado's, mijn nieuwe jurk heb ik aan!
Van de laatste restanten heeft mijn 2e zelfs nogmaals ge- high tea'ed met schoolvriendinnen dus het was maar goed dat ik nog geen tijd gehad/genomen had om mijn woonkamer weer om te bouwen. Toen was de koek echt op, alles is weer back to normal, alleen nog even taart bakken voor zondag. wat zal ik maken.....?

Detailfoto's (nog zonder nieuwe lens, schijn ik eerst uitleg voor te moeten krijgen).

black bean brownie en rabarberwijn-jelly's
yoghurt pannacotta-frambozentaart
lemon merengue pies


macarons en tiramisucupcakes en 2 alternatieve suiker carrotcupcakes

6 opmerkingen:

  1. Allereerst natuurlijk nog van harte gefeliciteerd, Gerry! Wat ziet je high-tea-tafel er mooi uit!!! Geweldig hoor, al die prachtige baksels. Wat zullen je vriendinnen genoten hebben. Petje af voor je vlekkeloze organisatie, dat zou mij echt niet lukken

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou ja, helemaal vlekkeloos was het niet. En met genoeg tijd kunt je genoeg bakken. Ik wist natuurlijk nog veel meer (lavendel-honing koekjes ofzo)maar je weet dat het toch al teveel is. Gr, Gerry

      Verwijderen
  2. Hallo Gerry,
    Ik zie nu pas je post. Ook van mij nog van harte gefeliciteerd. Het ziet er allemaal geweldig uit. Die lemon meringue pies zien er ook erg lekker uit! En op je cadeautafel zie ik de nodige dingen om kookinspiratie op te doen!
    Misschien heb je ook wel gezien dat er weer een Foodblogevent is. Heb je nog puf na al dat bakken om er aan mee te doen?
    groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi, alsnog bedankt voor je felicitaties. Ik ga zeker nog even naar het foodblogevent kijken, maar we gaan nu eerst een paar daagjes naar Paris: kamperen! Tot later dus. Gr, Gerry

      Verwijderen
  3. Hoi Gerry,
    Via het foodblogevent ben ik bij je blog gekomen.
    Nog gefeliciteerd met je verjaardag! Volgens mij heb je een top-dag gehad!
    De high tea tafel ziet er erg mooi uit! En de lemon merengue pies helemaal!
    Daar zou ik mijn tanden wel in willen zetten ;-)

    Ik kom vaker bij je langs!

    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi, leuk dat je langs komt. Bedankt voor je felicitaties. Iedereen was weg vd lemmon merengues terwijl ik ze eigenlijk een beetje mislukt vond. De vulling was namelijk heel erg ingezakt en toen heb ik er gewoon een 2e kwak opgedaan en weer in de oven gezet. Geen idee of dat zou werken. Het eiwit verbloemde natuurlijk gelukkig veel! Gr, Gerry

      Verwijderen