donderdag 24 mei 2018

Sweet 50

 
Zoals eerder gemeld ben ik dus ondertussen verjaard.
Nee, nog niet bejaard, maar wel 50!
Heb het maar SWEET 50 genoemd, als jeugdige variatie op de SWEET 16.
Niet dat ik het persé zo sweet vind, maar je moet het er maar mee doen en het is een leuke hint naar te organiseren teaparty.

Ruim op tijd bracht ik mijn uitnodigingen rond, maar door de meivakantie en werkafspraken konden er uiteindelijk maar 6 vd 15 genodigde dames!
Bummer, naast het feit dat al die leuke dames niet kwamen, kon ik nu natuurlijk ook niet met goed fatsoen 10 taarten gaan bakken.
Beetje overdone, sowieso zijn mijn dames niet echt grote zoetekauwen... 
Daar ging de high tea vh jaar(grapje).
Al mijn grootse plannen voor kitsche DIY aankleding begonnen ook een beetje te verbleken (zo wilde ik voor iedereen een haarcorsage maken, beetje als een feesthoedje voor een kinderfeestje...) Overboord ermee.


Mijn verjaardag begon met fantastisch weer (in tegenstelling tot omliggende dagen), gratis kadootje. extra leuke teaparty in onze uitbundig bloeiende tuin.
Van mijn gezin kreeg ik leuke culinaire kado's als een nieuwe favoriete theepot!, kookboeken, microplane rasp etc. en een door mij uit te zoeken sieraad. (nieuwe verslaving op Pinterest)
Geen voor publicatie geschikte foto's (begint op deze leeftijd va 11.00 uur of zo)
Na een versierd verjaardagsontbijtje legde ik de hand aan de laatste voorbereiding voor de verjaardagsthee. Alles liep natuurlijk in het honderd, Italiaanse merengue kreeg klontjes en lelijke kleur door te donkere karamel. Uiteindelijk liet ik het ook nog aanbranden in de oven!
Snel weer nieuwe gemaakt en voor de oven blijven zitten.


De beoogde betonnen voeten voor mijn tafelversiering wilde niet uit de emmermal, gelukkig kon Sacha gewoon alles in kadopapier inpakken!
Ilja sneed alle taartjes in leuke stukjes voor een charmante uitstalling en uiteindelijk hebben de 1e gasten zelf de bloemetjes boven de tafel opgehangen. Op z'n Gerry's zullen we maar zeggen..., verstand komt met de jaren toch?


Goed, uiteindelijk was het heel erg gezellig en het voordeel van een klein clubje is natuurlijk ook de gelegenheid tot betere gesprekken!
Ook hier weer leuke kado's gekregen zoals een uitnodiging voor een leuke lunch.
We snoepten van blauwe bessen-yoghurttaartjes, choco-kokosmacronen, vegan chocoladetaart, rabarber-aardbei-zandkoek en mijn favoriet: advocaat-merengue-pie's


 
 




 



's Middags had ik gelegenheid om heerlijk in het zonnetje uit te buiken van alle enerverende activiteiten, een dagje ouder enzo.
's Avonds bleek het tegen de verwachting in nog steeds mooi weer en togen wij naar het strand voor een verjaardagsdineetje, tel uw zegeningen van het wonen aan de kust.


Toen was het feesten nog niet voorbij: in het weekend hield ik een BBQ voor de familie van beide kanten, bijna compleet met 26 personen.

Ook hier weer heerlijk weer (al mijn feesten zijn om de regendagen heengefietst) wat wel zo handig was voor een tuinfeest.
Tot in de late uurtjes hebben we heerlijk buiten gezeten en mijn klimmen der jaren gevierd, het was

                                        
    


Geen opmerkingen:

Een reactie posten