donderdag 15 juni 2017

Ondertussen


Time flies...
De dagen rijgen zich aan een met allerlei verschillende activiteiten, allemaal leuke zaken.
Als 1e natuurlijk het slagen van Sacha!
Bij ons alweer de 3e geslaagde, maar het blijft bijzonder.
Ook al wist ze eigenlijk zeker dat ze zou slagen, het positieve telefoontje was natuurlijk uiterst welkom.
Nu even niks (best lastig ondanks 2 bijbaantjes) en dan op naar het VWO.
Als alles goed gaat hebben we over 2 jaar weer een VWO-examenduo (samen met Antal). Onze laatste 2.

Alweer langer geleden was ik laatst met mijn dochters bij mijn 2e ever concert!
Ik ben niet echt fan van iemand, maar ANOUK was toch wel iets wat ik graag eens zou meemaken. Mits ik kon zitten. Zo gezegd,
En het was geweldig, wat een gouden keel heeft die dame. Heerlijk.

Ik was nog nooit in de buurt van Ziggo Dome geweest, uiterst bijzonder, voelt als een dorp op zich.
Ook zonder uitje kun je je daar prima een avond vermaken met het kijken naar een ieder die voorbij komt, ultiem terrasgevoel.





Het mooie weer gaat onverstoorbaar door, af en toe trekken we er op uit om te genieten van al het moois in onze omgeving.
Hordes mensen komen hierheen om vakantie te vieren en ik moet bekennen dat ik zelden de duinen/strand op ga. Komt er gewoon niet van, druk met niks.
Goed, laatst zijn wij dus naar Egmond gefietst, wel even afzien voor mij (zadelpijn), maar zeker leuk. Langs verrassende plekjes en adresjes, zo onder onze neus!

visje happen aan zee, simpel, wel lekker


Op het culinairefront gebeurde er ook nog wel iets, ik genoot van het opkomende zomerfruit. Rabarber, abrikozen en aardbeien in overvloed en maar korte tijd beschikbaar.
Van de rabarber maakte ik compote (lekker in taart of yoghurt) of taart.
Bij ons ben ik met Ilja eigenlijk de enige rabarberliefhebber, maar noem het taart en iedereen is fan!
Hetzelfde geldt eigenlijk voor abrikozen, een beetje dezelfde smaakhoek (fris zuurzoet). Lekker met lavendelroom/pudding.
Wat een fantastische kleurenpracht (ben sowieso geel-liefhebber)






De rabarber kon ik ook goed gebruiken voor mijn taarten van de brocantemarkt.
Afgelopen vrijdag stond ik met taart op een bescheiden brocantemarktje in ons dorp, beetje nog door eerdere marktjes jaren geleden.
Tussen al het mooie weer zaten natuurlijk ook slechtere dagen en dit was er bijna eentje. (nog mazzel, de dagen er voor was storm/onweer).
Na de 1e uren echte regen, doorweekte laarzen en nat tot op mijn knieën, droogde de dag volgens verwachting uiteindelijk heerlijk op.
Weer eeuwen staan bakken met bibberende knieën, hoeveel mensen kwamen in vredesnaam naar een brocantemarkt en wilden dan ook nog taart?
Gelukkig genoeg, weer 99,9% uitverkocht en veel positieve reacties ontvangen.
Vooral op de rabarbertaart! (terwijl ik mijn hart vast hield dat het te klef zou zijn geworden), mensen eten gewoon niet meer vaak rabarber.


Regen brengt ook mooie zaken, zo hadden wij vd week opeens een dubbele regenboog! Niet heel scherp, maar voelde wel heel speciaal!


Alle losse eindjes weer een beetje samengeknoopt, ruimt lekker op. Nu mijn huis nog...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten