maandag 2 januari 2017

Een spetterend 2017!


Iedereen natuurlijk een geweldig 2017 gewenst!

De feestdagen liggen weer netjes ingepakt achter ons.
Onze jaarlijkse kerstborrel was weer zeer geslaagd, mijn planning was bijna goed.
(stond te douchen toen de buren opeens 15 min te vroeg kwamen..., nou ja, ik had het begintijdstip verkeerd in mijn hoofd)
Goed voornemen 1: beter plannen

glas-in-lood effect
Ik was wel goed bezig geweest, ruim op tijd had ik bij wijze van uitnodiging zelfgebakken kerstbalkoekjes verspreid.
En al zeg ik het zelf, de koekjes waren overheerlijk.
Lekker boterig, superzanderig melt-in-the-mouth, my New Best recipe Friend.
Wel enig werk aan gehad, ging natuurlijk van alles mis, maar uiteindelijk had ik een tafel vol vrolijke pakketjes.
In een extra gepoetst, geverfd, versierd en opgeruimd huis hadden we tot laat plezier en (heel belangrijk) al het eten ging schoon op (tot spijt vd kids de volgende dag)

Voor de koekjes had ik alleen eierdooiers nodig, vd overgebleven eiwitten maakte ik lekkere feestelijke kerstschuimpjes. Ook zeer geslaagd en met een mooi rood kerstig streepje.
 


Kerst verliep traditioneel bij de wederzijdse ouders, lekker uitbuiken van de borrelstress.

Oud/Nieuw was ook rustig. De kinderen vlogen in en uit en ter afsluiting vh jaar zouden we ook 'vette bek' frituren. Ik zag hierin gelegenheid om zelf wat (lekkere) frituurhapjes te fabriceren. 
Stond weer uren in de keuken met uiteindelijk voor de avond zelf bijna geen resultaat want mijn ideeën zijn vaak groter dan de uitvoering. Gelukkig zaten we al snel vol met de gewone frituur, stokbrood en salades.
Niet eens meer plek voor oliebollen!
De Spaanse aardappelkroketjes, Thaise loempia's en Indische empanadas schoven door naar Nieuwjaarsdag. (de empanadas opeens in de vorm van nasi!)
voornemen 2: reëler zijn (voetnoot bij voornemen 1)

Voor iedereen een spetterend 2017!!!!
We zagen zelfs nog kans een gezellige nieuwjaarsfoto te maken, dacht eigenlijk dat het sinds vorig jaar afgelopen was. Verrassingen zijn de wereld niet uit!
voornemen 3: positiever zijn (stond dit vorig jaar ook niet op het lijstje?)

Al met al een jaar vol hoogtepunten (geslaagde kinderen, leuke tripjes, culinaire verrassingen), nieuwe ervaringen (studerende, bijna uithuizige kinderen) en gelukkig zonder noemenswaardige dieptepunten.
'k Ben nieuwsgierig naar alles wat dit jaar voor ons in petto heeft en wat we zelf zullen bewerkstelligen. (weer een eindexamenkandidaat, eindelijk ikzelf eens in het diepe springen?)
voornemen 4: actief kansen grijpen en creëren (conflict met voornemen 2?)

                                             2016                      2017

Geen opmerkingen:

Een reactie posten