vrijdag 18 november 2016

Simpel lekker



Soms struikel je over een recept en blijkt het naast heel gemakkelijk ook nog heel lekker te zijn!
Dat had ik laatst bij deze feta-spinazie dip van Annabel Langbein, über gemakkelijk, handig voor een restje feta en weer eens wat anders.
Jammer genoeg dachten ze daar thuis anders over, niemand stond echt te trappelen voor een groen geitenkaasprutje...
Gelukkig heb ik dan een enthousiaste collega die altijd nieuwsgierig is naar nieuwe smaken en ook bijna alles lust.
Omdat ik niet weken mijn dipje wilde eten nam ik voor hem wat te proeven mee.
Met zijn mond vol vroeg hij: waarom is al jouw eten zo lekker???
Kijk dan heb je mij. Simpel van geest.
Op verzoek daarom hier mijn variant op het recept dat je bijna geen recept kunt noemen.

125 gr. feta ( ik had feta met een smaakje)
grote hand verse spinazieblaadjes
klein teentje knoflook (of 1/2)
snufje peper
evt. 1 el dikke (geiten?)yoghurt
evt. olie/azijn

Pureer alles in een staafmixerbakje en voeg naar smaak yoghurt toe tot een smeerbaar geheel.
Als je het verder verdunt met (olijf)olie/azijn kun je het ook leuk als dressing gebruiken!

Origineel recept: Annabel Langbein



Geen opmerkingen:

Een reactie posten