vrijdag 2 september 2016

La vita è bella

ons uitzicht op het mooie Barga
Nog genietend van mooi (na)zomerweer in ons eigen land 'moet' ik nog steeds deel 2 van onze Italiaanse vakantie in beeld brengen.
Letterlijk in beeld, want ik heb zoveel leuke/sfeertreffende foto's dat ik niet kon kiezen. Meer een fotoverslag dan een kletsblog dus eigenlijk want als ik er nu ook nog hele verhalen bij ga houden wordt het echt 'einde'loos......

 
 
Ons 2e vakantiehuis was eenvoudiger dan de 1e, maar wel weer met een geweldig uitzicht! Net buiten Barga, Noord-Westelijk Toscane.

 
 
 
Naast het uitzicht was onze eigen pizzaoven de topper vd week!
Ik was de deegmaker, Antal chief houtverzamelen (droge takken) en samen werd de oven goed heet gestookt.
 
 


Eenmaal goed heet schuif je het hout opzij, veeg je de bodem wat asvrij en kan de pizza gebakken worden.

 
Ik ben niet zo vd pizza, maar voor een homemade versie zwicht zelfs ik.
Lekker als witte variant met yoghurt , dunne plakjes courgette, beetje pesto en na het bakken getopt met prosciutto crudo (rauwe ham). Heerlijk.

 
 
Op een dag zagen we bij een naburig kerkje een pasgetrouwd bruidspaar, an italian wedding, wat een toeval.
Nog groter toeval toen wij onze verhuurder als bruiloftsgast herkenden en even later hetzelfde bruidspaar dicht bij ons huisje op de foto ging met mooi Barga op de achtergrond.
Bleek de dochter vd buren te zijn!!
  

Welke pasta zullen we vanavond eten? 1 merk gewoon een half pad
 
 
Het schijnt dat er veel ex-inwoners van Barga in Schotland wonen en elk jaar wordt er bij de lokale athletiekvereniging een fish/chips-festival gehouden. Met nog ons dorpsdiner van vorig jaar in gedachten moesten we daar natuurlijk naar toe. Het was iets minder pittoresque, maar zeker leuk om eens mee te maken. (en de opbrengst gaat naar een goed doel)

 
 
 
 
Van de moeder van onze verhuurder kreeg ik een lekker maaltje sperciebonen uit eigen tuin. Samen met een restje tonijnsalade werd het een soort deconstucted salade nicoise. Yummie lunch...
 
 
 
Na het mooie uitzicht moesten we Barga toch ook maar eens van dichtbij gaan bewonderen, toegang door een eeuwenoude stadspoort. Zonder Ilja want zij was maar een weekje mee.
 
 
 
 
 
 
Soort van vakantietraditie, we kopen voor onszelf en de buurvrouw altijd een speciale theedoek als souvenir. Deze winkel àdemde traditie.
 

sfeerverhogende daken

 
Sacha en Antal aan de wandel naar het zwembad
Ons huis had geen eigen zwembadje, maar op loopafstand was er het dorpszwembad. Loopafstand, maar wel heuvel af/heuvel op (in de hitte)
 
Onze iets gedateerde keuken, wel mijn favoriete kleur!

Het huis was niet heel groot, maar had wel een mooie tuin met allemaal fruit-en notenbomen.
In de tuin kon je met gemak een culinaire speurtocht houden, zoveel soorten lekkers.
 
 
.
 
 
Ik kon het natuurlijk niet laten en maakte een soort pruimenchutney voor de moeder vd verhuurder. Als dank voor de boontjes.
De rest moet maar wachten op een andere keer....
 
 
Het was fijn, het was leuk. We pakten in voor onze laatste vakantiebestemming: Verona!
Last but not least....
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten