dinsdag 26 april 2016

Keep on smiling!



Mijn blog moet compleet het onderspit delven: naast allerlei andere activiteiten zit ik in mijn honderdste zoektocht naar dat ene mooie vakantiehuis.....
Uren, maanden, jaren zit ik achter/voor de computer.
Elke dag waait er een andere wind/vlag, te weten Spanje, Italie of good old France.
Diep in mijn hart wil ik naar Spanje, maar zoveel beoogde 'snoepjes' zijn al lang bezet. Ik ga liever een keer voor het echie dan nu zomaar een dak boven het hoofd.
99% zeker wordt het Italie, Toscane in combinatie met Verona.
Ooit hebben mijn husband en ik ter ere van een huwelijksjubileum van mijn schoonouders 2x een opera mogen bijwonen. Lange harde zit, maar geweldige ervaring die we graag met onze kids willen delen (culturele opvoeding etc.)
Met duizenden mensen in een eeuwenoude arena de avond zien invallen, meegesleept worden in de sfeer van muziek en hartstocht en daarna (belangrijkste?) om middernacht nog ergens lekker pizza of pasta te gaan eten.....

Ik ben weer redelijk over onze fotoshock heen. Zoals ik onder de vorige blogpost schreef heb ik enkele belangrijke foto's weer terug kunnen halen. De rest waren toch voornamelijk etenfoto's. Voor mij nog steeds drama, maar alles is vervangbaar.
Zo had bij mij thuis niemand er problemen mee dat ik deze koekjes weer over moest maken......
Begin april was ik met mijn husband een kort weekend naar Dusseldorf, bij thuiskomst was ik (letterlijk) vol van onze sauerkraut und schweinehaxe-ervaringen!
Ter opleuking van de blogpost-to be hadden we deze hele lekkere koekjes gemaakt met een souvenier-koekstempel.
De koekjes hebben we zeker heerlijk opgesmikkeld, maar de blogpost bleef steken toen de foto's weg waren.
Maar... zo symbolisch: smileykoekjes: keep on smiling.
Dus de schouders eronder, er zijn ergere dingen dan koekjes opnieuw te moeten maken   wink wink smile
Immer gerade aus.



smiley koekjes

130 gr zachte (room)boter (of 1/2 1/2)
1/2 ei, geklutst (heel ei klutsen en delen)
70 gr suiker
200 gr bloem
platte tl bakpoeder
snufje zout
evt. rasp v 1 sinaasappel/citroen

glas 5 cm

Klop de boter, ei en suiker tot fluffig/zacht.
Voeg de bloem, bakpoeder, zout en evt. rasp toe en kneed tot zacht geheel.
Doe in plastic folie/zakje een uur in de koelkast.
Verwarm de oven tot 200C.
Rol het deeg uit op een bebloemde ondergrond tot ongv. 5 mm dikte.
Stempel het deeg en snij met een glas of bakvorm koekjes op maat.
Bak op bakpapier midden in de oven 10-15 min tot lichtgekleurd. (let op onderkant)
Laat de koekjes op een rek volledig koelen.

Heerlijk boterige zanderige koekjes, lijken mij ook zeer smakelijk met een chocoladeonderkant. Wordt alleen misschien wel een smeerboel...keep on smiling!


PS. Met pijn in mijn hart heb ik besloten dit jaar niet met taart op de koningsdagmarkt te gaan staan.
De weervoorspellingen zijn abominabel, gisteren en vandaag regent het ook al de hele dag. We hebben zelfs hagel gehad!!
Voor niets vrij genomen, hoewel, alsof het zo heeft moeten zijn ben ik ook snotterverkouden en met een zwaar wattenhoofd bakt het ook niet zo lekker (12 taarten of zo).
Mijn niet-ziekmelden-in 6 jaar-record blijft echter zo wel onaangetast.
Count your blessings!!!



Afbeeldingsresultaat voor smiley verdrietig






Geen opmerkingen:

Een reactie posten