vrijdag 23 oktober 2015

Extra kleurige herfst





De zomer is natuurlijk duidelijk voorbij, met redelijk herfstweer zijn we op weg naar een hopelijk milde winter.
Hoewel ik weet dat seizoenen erbij horen heb ik toch sterk mijn favorieten.
Ook al zegt iedereen dat je de winter echt gaat missen als je het hele jaar op Curaçao in de zon zit, ik weet het zo net nog niet.....
Tot nu toe hebben we redelijk geboft met de herfst, best wel wat regenachtige dagen  (en krantlopende kinderen) maar over het algemeen aardig wat met zonneschijn.
Ik heb nog 1 mooie middag in de bestelling, kan ik net nog een (hersteld) kozijn zijn winterlakje geven. Duimen maar.



Onze tuin is nog een rommeltje, maar 1 plant deelt trots zijn herfstvruchten: de gele framboos!
Van mijn ouders kreeg ik voor mijn verjaardag 2 framboos-varianten, de klassieke rode en de 2x vruchtdragende gele.
De 1 x hebben we gemist (verjaardag was in mei), maar de belofte van de 2e dracht is helemaal ingelost.
Aan de jonge plant ontwikkelden zich een paar mooie trossen en vandaag was het D-day: een heel bakje vers geplukte beauty's.
Misschien een pietsie zuur (te weinig zon?), maar zeker smakelijk. En wat een schoonheid, mega groot en goudgeel!
Kijk, over herfstkleuren hoor je mij zeker niet klagen, schilderachtig rood, geel, goud en bruin. Een heel palet aan behaaglijke tinten.

beetje sneu herfstbraampje
Met een mooi herfstboeket en een doosje kneus-appelen kom ik echt in de stemming.
Naast kleuren ook herfstige geuren van appelmoes met kaneel.
Toch wel lekker......... 



 Appelmoes met kaneel

veel appels, geschild en in stukjes
1 tl kaneel of een pijpje kaneel

Laat de appels met een paar el. water aan de kook komen, kook rustig gaar met de deksel vd pan tot de gewenste zachtheid en consistentie bereikt is. (20 min?) Af en toe omroeren.
Plet grote stukken met de achterkant vd lepel of pureer het geheel tot moes.
Giet over in gesteriliseerde potten en laat de potten op de kop afkoelen (wel met de deksels er op hè!)
Lekker in de yoghurt, bij ijs, cake of gewoon zó......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten