vrijdag 12 juni 2015

Alweer over de helft !!!!!


De tijd vliegt, gelukkig maar. Zo gaat onze verbouwing ook weer snel voorbij.
Het is prima hoor, ondanks de grote troep enz, maar ik kijk toch ook wel weer uit naar een gewone keuken (en tuin en oprit en ......)
Natuurlijk hadden we een paar stresspuntjes, zo zei de beoogde stucadoor af wegens tijdgebrek.
Help, waar zou ik op korte termijn en in deze drukke tijd (ivm BTW) nog een nieuwe vinden? Zonder stucadoor geen tegelzetter, alles zou dan uitlopen.
De 1e kandidaat had een veel hogere offerte, maar gisteren had ik gelukkig beet bij een hele aardige meneer. Hij kon en voor het goede bedrag.
Leuke bijkomstigheid is dat hij ooit 10 jaar geleden ook ons 1e stucwerk heeft gedaan, we waren alleen zijn naam kwijt.
De cirkel is weer rond.

Probleem 2 was het feit dat mijn man opeens weer op zakenreis moest (2 weken Brazilië) en wij zouden zelf de rachels zetten zodat de electricien zijn werk kon gaan doen.
Even overwoog ik wat buurmannen op te trommelen, maar daar is mijn husband nooit zo van. Zit waarschijnlijk niets anders op dan betallûh betallûh....
anders loopt de hele keten vast!
De gipsplaten doen we nog wel zelf, als we thuis zijn tenminste!



Koken gaat nog steeds aardig, mijn 2e setje gasblikjes is al bijna op.
Met dit lekkere weer kan ik natuurlijk ook fijn buiten werken, geeft toch wat meer ruimte.
De afwas is het ergst, laatst had ik zelfs een afwas-date met een goed vriendin.
Afwas de auto in, terplekke in haar vaatwasser en ondertussen lekker aan de klets.
Na 2 uurtjes kon ik relaxed met schone vaat weer naar huis. Maar ja, vaker dan 1x ga je zoiets toch ook niet doen.


Het leven is goed, ook in de tuin. Verbouwen maakt ook weer creatief, bij gebrek aan een waslijn vind je gewoon andere oplossingen



Antal's wortelen
De contouren zijn al goed zichtbaar, de ruimte voelt goed. Mijn keuken is natuurlijk nooit groot genoeg, maar wel lekker licht.
Ik heb echt zin in de afwerken, je eigen stempel drukken met kleur en vorm.
Nog een paar weekjes.....




 
PS. Marnix heeft een herexamen. Jammer, hij dacht zelf dat hij het gehaald had. Had voor Duits net 0.3 te laag gescoord.
Op naar een her voor scheikunde, duimen maar.

4 opmerkingen:

  1. Aan de foto's te zien zijn jullie flink druk geweest. Heel veel succes nog en maak er wat moois van.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Kim, je had toch wel door dat we dit niet zelf gedaan hebben hè? I wish, zou ik het hele huis verbouwen. Nog even doorbijten en dan kunnen we gaan poetsen en inrichten, ben zó benieuwd naar het eindresultaat!

      Verwijderen
  2. Ik benijd je niet, Gerry. Owowow, al die rommel. Ik word al nerveus bij het plaatsen van een nieuw meubelstuk. Maar straks een mooie, nieuwe keuken .... wat ga jij dan tevreden zijn 😃

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Nell, beetje late reactie. De klad zit een beetje in het bloggen, mijn hoofd staat er niet echt naar door alle chaos. Toch gaat het goed, 't eind is in zicht. Vandaag worden er tegels gelegd!

      Verwijderen