woensdag 13 mei 2015

Spannende tijden......

 
Afgelopen zaterdag vierde ik mijn verjaardag, 47(!!!!!) alweer!
De 50 komt zo toch wel héél dichtbij. Nog maar niet teveel aan denken.
Ik kreeg een mooie staafmixerset en vele andere leuke kadootjes.

We hebben het rustig gehouden met alleen van wederzijdse ouders en buurtjes als visite. (werd toch weer 02.00 uur)
Begin september zijn wij 20 jaar getrouwd en heeft ons huis een facelift ondergaan, mooi moment voor bruiloft/housewarming-feestje!

Van een buurman MOEST ik een carrotcake bakken, ook had ik een soort windmolentjes van bladerdeeg gebakken.
Mijn favoriete taart vd bakker, Breugheltaart, was uitverkocht (bijna Moederdag).
Flink balen.
Heel aso heb ik toen een hazelnootschuimgebakje voor mij alleen gekocht, lekker, je bent maar 1x per jaar jarig!

op naar de toekomst....
De grootste belevenis is op het moment natuurlijk het eindexamen van Marnix, de afgelopen jaren heb ik nooit kunnen geloven dat dit moment ècht zou komen.
Elk jaar kantje boord, hakken over de sloot etc.
Nu zit meneer toch wis en waarachtig voor zijn VWO-examen!
En al ingeschreven voor de lotingsstudie Psychologie, blijft nog even spannend dus. (meer voor mij dan voor hem geloof ik, ik droom op het moment héél vreemd)
Zijn 1e examen was Nederlands, niet echt een probleemvak.
Net als 6 jaar geleden bij zijn 1e tocht naar de brugklas heb ik snel een foto gemaakt, weer een memorabel moment.
Nu maar duimen, eerst de examenuitslag en dan de lotingsuitslag.
En ondertussen een megaverbouwing, helpppp!


windmolentjes

plakjes bladerdeeg, ontdooid
een blik abrikozen
beetje abrikozenjam
grove suiker
lange cakepop-stokjes (bakwinkel)

Verwarm de oven tot C 200-220.
Snij de hoeken vd plakjes bladerdeeg in zoals het voorbeeld, vouw ze om tot een molenvorm.
Leg een uitgelekte abrikoos op het kruispunt met de bolle kant naar boven.
Druk elke windmolen op een cakepopstokje, het begin onder de abrikoos.
Leg de windmolens op een bakplaat met bakpapier, ver uitelkaar en zonder dat de stokjes elkaar in de weg zitten. (max 4 per keer?)
Bak de molentjes 15-25 min tot goudbruin. Let ook op de onderkant.
Verwarm het beetje jam tot vloeibaar en bestrijk de warme molentjes.
Bestrooi met de suiker, laat afkoelen zodat ze steviger worden.

Voel je weer een kleuter voorop de fiets!
(jong v geest= jong v hart)



5 opmerkingen:

  1. Nog een late fijne verjaardag. Dank je wel voor de tip ivm de molentjes, ziet er lekker uit!
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Sofie, bedankt voor je felicitatie.
      De molentjes zijn wel snel een beetje topzwaar, zorg dus dat de stokjes goed in het deeg zitten!
      Gr, Gerry

      Verwijderen
  2. Hoi, door een reactie van jou bij niet dromen maar doen heb ik je gevonden en al vele blogs gelezen. Erg leuke blog heb je. En best wel wat overeenkomsten. Ook een zoon die met hakken over de sloot leert, alhoewel ik niet weet of hij het dit jaar haalt. Ook ik kan niet geloven dat het ooit goed komt. Ik word dit jaar 50, 2 kids en een hond. Bakken en lekker koken doe ik ook graag. Samen met mijn dochter want die houdt ook van bakken. Wij zijn ook as 1 september 20 jaar getrouwd. Ik ga je volgen en nog wat bijlezen. Groetjes Gewoon vlijtig. (Zelfs de naam heeft overeenkomsten)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Trouwens nog van harte gefeliciteerd.

      Verwijderen
    2. Hoi, leuk dat je even komt buurten. Bijzonder hè, dat je met elkaar kletst zonder elkaar te kennen. Ideaal dat internet, kost wel uren (heb nu even pauze vh slopen).
      Leuk dat we een aantal overeenkomsten hebben, leest lekkerder.
      Gr, Gerry

      Verwijderen