dinsdag 5 mei 2015

Eten in vrijheid


Eigenlijk wilde ik voor Bevrijdingsdag een mooi rood-wit-blauw toetje maken, bijv yoghurt met aardbeien en blauwe bessen.
Net op tijd sjeesde ik naar de supermarkt (alleen 's ochtends open) waar echter geen blauwe bes meer te bekennen was.
Dit weerhield mij niet om een hele lading andere boodschappen in te laden.
Keuzevrijheid etc.
Thuis gaf ik een andere draai aan het vrijheidseten-thema, ik had nog een restant gebraden 'Label Rouge' kip, kip met vrije uitloop!
Perfect voor een lunchsalade op een dubbel feestelijke dag (alweer een gratis vrije werkdag).

Kipsalade

gebraden kip-restanten (vh karkas), in stukjes gesneden
1/2 stengel bleekselderij, zeer fijn gesneden
1 sjalotje, zeer fijn gesnipperd
paar radijsjes, klein gesneden
1 rijpe avocado, in kleine blokjes
1 grote el olijfmayonaise
1 el yoghurt
evt. citroen
handje basilicumblaadjes, gescheurd
peper/zout

Meng alle ingrediënten in een kom, kruid op smaak met peper/zout en een kneepje citroen. Rooster 2 à 3 bruine boterhammen en beleg ze royaal met de lekkere salade.


Geniet in vrijheid!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten