woensdag 11 februari 2015

Kopje thee met een kletsje.



Afgelopen week hebben wij eindelijk wat sneeuw gezien, niet héél veel maar wel een witte waas.
Mooi om te zien, maar ik ben altijd bang voor gladdigheid en valpartijen.
Antal ging direct voor onze oprit onderuit, stond op en fietste weer weg alsof er niets gebeurd was.
Ik ben een echte angsthaas, ik zou nog 3x vallen door mijn voorzichtigheid!
Ons bistrosetje stond er sneeuwgedekt en in het zonnetje vrolijk bij.
Kopje thee anyone?

Als mijn husband op reis gaat heb ik altijd het irreële onnozele idee dat er voor mij dan heel veel me-time ontstaat.....
Geen idee waarom, we zitten elkaar niet dwars of zo, ik kan altijd doen wat ik wil.
Toch voelt het anders, zo hoef ik bijv. geen morele verantwoording af te leggen voor evt. overdadig internetgebruik (hoeft nooit, maar dat voel ik zo), heb ik de auto, is de TV-afstandsbediening van mij (nou ja, als de kids eindelijk naar boven zijn), ga ik dus veel te laat naar bed, eten we wat minder georganiseerd, was ik wat minder en poets zelfs minder. De kat van huis etc.
Ik zei al, irreëel idee, de dagen glippen door mijn vingers.
Mijn me-time wordt moeiteloos gevuld met profielwerkstukpresentaties (= trotse moeder), uitwisselingsvoorlichting (Sacha met Nice), taartbestellingen en gedoe met gemeentelijke vergunningen. De rest vul ik zelf op met ongeremd internet gesurf (kleine lettertjes gemeentelijke bouwverordening, recepten-inspiratie, schoenen-uitverkoop, zomervakantie Ilja en vriendinnen etc.etc), uitslapen, relaxen en gewoon niksen. 
De stapel te lezen/uitscheuren tijdschriften is amper geslonken, ik moet nog steeds naar de stort, is de auto sowieso niet van z'n plek geweest en het bloggen vlot ook niet echt.
't Is sneu maar waar: ik heb toch echt een beetje echtelijk toezicht nodig, al bijna 20 jaar.....


Dat de tijd werkelijk vliegt is altijd goed zichtbaar bij de Xenos, daar is het al Pasen ( 5 en 6 april 2015!)
Ik kon het niet laten en bezweek voor deze geweldige honingraatpapier paaseieren in zoete kleurtjes, 'k kan niet wachten tot het weer voorjaar is....
(8 stuks, € 1.99)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten