woensdag 17 december 2014

Mazzelkonten


Wat hadden wij een mazzel met het weer afgelopen zondag tijdens de brocante-kerstmarkt! (na het noodweer dagen eerder)
Droog, bijna zonnig en niet heel erg koud. Echt geweldig.

Mijn voorbereiding was redelijk, alle taarten waren op tijd af (stuk of 12). De hiccup's waren eigenlijk de bijprodukten, de appel en cranberrycompote, de stoofpeertjes en de uiencompote. Uren verdwenen, de avond vt voren zaten we nog peertjes en appels te schillen.
Een beetje aan de late kant arriveerde ik op het marktje, snel mijn stalletje verkoop-klaar gemaakt.
Het duurde even voor het een beetje begon te lopen, ik maakte mij best wel zorgen.
Waar moest ik met al die taart heen?
Gelukkig kwam het toch snel in orde, veel mensen kochten meerdere stukjes. Aan het eind had ik nog 2.5 taart over. Liever had ik natuurlijk alles verkocht, maar hier mocht ik zeker niet over mopperen.
Je kunt nooit precies op maat bakken.
De mensen vonden het er allemaal lekker en gezellig uitzien. Leuk!
Het was voor mijn gevoel wel meer een brocantemarktje toevallig tijdens de kerst, het echte kerstsfeertje miste een beetje. Geen lampjes, nauwelijks muziek en weinig echt kerstig aanbod.
Misschien moet er toch eens naar een alternatieve locatie gekeken worden waar de entourage beter verzorgd wordt.


Mijn bijprodukten bleken a waste of time, slechts een paar potjes appelcompote verkocht. Iedereen scheen zelf stoofpeertjes te maken..... (niet zo lekker als die van mij natuurlijk!)
Zo zijn wij wel gemakkelijk klaar met de kerst.
Van diverse kanten krijg ik leuke reacties op de kerstmarkt, allemaal mensen die gesmuld hebben, daar doe ik het voor!  (en waarschijnlijk weer 2 opdrachten erbij)
Het leukste was vandaag een mevrouw die vroeg of ik een zus had (ja), eentje die taart bakte? Ze had mij niet herkend met m'n kerstmuts!

Nu uitbuiken en puinruimen, zo'n marktje hakt er best wel in.
De kerstborrel met de buurt slaan we waarschijnlijk een jaartje over (auw) en tijdens de Feestdagen schuiven we lekker aan bij de familie.
Tijd om te relaxen.

beetje een kerstwaasje gephotoshopt

Geen opmerkingen:

Een reactie posten