donderdag 27 november 2014

Met-zonder (nieuw) ondergoed naar Charles Aznavour!


Afgelopen weekend hadden husband en ik een mooi oepke, we gingen in Antwerpen naar het (misschien wel laatste) optreden van Charles Aznavour!!!!!!
Ik hou van Frankrijk, het eten, de taal en vaak ook de muziek. Vooral de grote chanson klassiekers als Charles A, Edith Piaff, Jacques Brel (belg), Gilbert Becaud etc.etc.
Ik ben nog never ever naar enig concert geweest, komt gewoon niet in mij op.
Vorig jaar kreeg ik echter heel kort vt voren door dat Charles in Amsterdam zou komen optreden. Ik kreeg de kriebels, de goede man was al 90. Misschien mijn laatste kans!
Ach, zei mijn husband, 90, dat kan niets meer zijn. Ik heb dus niet veel moeite meer gedaan.
Lees ik later alleen maar lovende recensies.

Een paar maanden terug zit ik weer eens te Google'en en zie dat hij een optreden in Antwerpen heeft gepland, een herkansing voor hem (ooit eerder slecht optreden door keelontsteking) en dus ook voor mij!
Zonder overleg boekte ik 2 kaartjes, mijn husband bleek nog steeds niet enthousiast.
Hij was bang dat we een negatieve herinnering zouden houden.
Net als wanneer je een film ziet van je favoriete boek.
Ik nam graag de gok, desnoods met iemand anders....
Maar met wie, het kost vervoer/hotel/optreden. Best een uitgave voor zomaar.
Nog even spannend in oktober, lag Charles opeens in het ziekenhuis. Oververmoeid en longontsteking, zul je zien, dacht ik heel egoistisch. (auw)
Uiteindelijk zijn we toch samen gegaan, de kids ook blij. Pa&moe van huis.
En natuurlijk was het goed, en gezellig.
We hadden mooi weer, geen kids en een goed gelegen prima hotel (IBIS Antwerpen Centrum) aan een groot marktplein met parkeergarage.

vreselijke onopgetutte foto
Bij aankomst was onze kamer nog niet klaar en zijn we eerst even over de markt gegaan. Een lekkere mix van kleding en etenswaar. Schijnt de 'exotische markt' te heten, meter na meter olijven, verse kruiden, feta, broodjes etc. Heerlijk, klein Marokko ofzo.
Wij vielen voor een stal met salami's, je mocht eerst proeven. 3 voor E 10.00, wij kozen walnoot, fazant met cognac en gepeperde eend, jammie!


Vervolgens echt Belgisch aan de oesters, gewoon aan een statafel op de markt!
Met een glaasje cava. Toch, oesters en ik, dat gaat het niet echt worden. Hapje zeewater.


















Na opfrissing in het hotel gingen we echt de stad in, klein stukje lopen.
Met de winkels was het bijna of we gewoon in NL waren, de HEMA, Albert Heijn, Hunkenmoller etc. Bij deze laatste kocht ik maar weer eens wat fatsoenlijk ondergoed.
Ma is een dagje uit!
Na een terrasje hadden we nog genoeg tijd voor een basic maaltijd, we zagen een klein restaurant met open grill. Altijd lekker.
Hoewel de baklucht mij later toch wel wat van mijn eetlust ontnam en ik maar de helft op kon. Daar had mijn husband geen problemen mee....
Met de metro naar het sportpaleis (toegangskaartje is ook direct je metrokaartje) en terwijl we daar de trap opliepen voelde ik mij zo bloot (zonder bagage). Inderdaad, mijn tasje met ondergoed stond nog in het restaurant!
Niet echt een drama, gingen we na afloop gewoon nog even langs.

                                     (ik kon natuurlijk weer niet mijn grote mond houden)

Het concert was een warm bad, zo'n hele grote zaal met fans van een klein oud mannetje. Hij bracht met verve zijn bekendste successen.
Met verrassend volume voor een 90-jarige.
Ik ben vooral blij dat ik het gedaan heb en nu niet meer kan denken, had ik maar....
Na afloop direct langs het restaurant, tasje weg!!!!
Wie neemt nou een tasje mee met 2 (gelukkig goedkope) onderbroeken en wat nootjes. We zaten in een echt restaurant, niet de Mc D of zo!
Toen maar een drankje extra genomen (kop thee).

Na een prima nachtje bleek het de volgende dag weer markt te zijn, nu de alom bekende vogeltjesmarkt. Ook met echte vogeltjes, kippen en konijnen. We zijn maar snel door gelopen (ook ivm de vogelgriep).
In een klein cafeetje  van een lekker ontbijtje genoten, volgens mij moet het onmogelijk zijn geweest meer vulling tussen 2 broodjes te stoppen.
Wat mij echter wel zeer verbaasde: alleen op de 1e zondag vd maand zijn de winkels open in Antwerpen. Zelfs in Alkmaar zijn veel winkels alle zondagen open, zeker nu voor de Sinterklaas en Kerst. Verbazingwekkend.
We hebben lekker door oude wijkjes geslenterd en ge-windowshopped. Ook troffen we nog een antiek/rariteitenmarkt.
Antwerpen is ons zeker goed bevallen, voor herhaling vatbaar. Lekker er even tussen uit.
Voor de terugweg kozen we een route langs memorylane, onze oude woonplaatsen (Zevenbergen en Delft), altijd leuk.
De kids hadden zich goed gedragen, het huis was nog heel en niet rommeliger dan anders. We hadden niet anders verwacht, maar het is toch weer fijn thuiskomen.

2 opmerkingen:

  1. Leuk om te lezen dat je ook een Aznavourfan bent. Ik heb vorige maand via Spotify wel 100 nummers op een lijst gezet. Héérlijke muziek op zondagen zoals vandaag. O, als je nog een keer in Antwerpen komt: ga dan zeker naar het MAS en de Horta!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Nell, leuk dat je ook Charles-fan bent (wie niet?)
      Heb direct even het MAS en Horta opgezocht. Horta hebben we denk ik wel gezien, zag er glamoureus uit, zijn maar verder gelopen. Volgende x misschien wel proberen?

      Verwijderen