donderdag 10 juli 2014

Tadaa....

slechte screenprint
 
Wat spannend allemaal: ik sta weer in het lokale krantje!!!
Deze keer zelfs op bijna een hele pagina!
Toen ik ivm de brocantemarkt contact had met de redactie werd mij gevraagd om mee te doen met de leuke rubriek 'Uitgekookt':
sinds maart stond er elke week een ander lokaal bedrijf met afhaal-eten in the spotlights: een slager, bakker, cateringbedrijf, ijssalon etc.
Een geheime amateur-jury beoordeelde op positieve wijze het aangebodene waarna een sappig juryrapport geschreven werd.
Ik mocht deze populaire rubriek afsluiten!!!! (na de vakantie begint een nieuwe variant)
Geweldige kans natuurlijk, die ik zeker moest grijpen.
Ook al kostte mij dit wel weer een advertentie.

Al snel kreeg ik het idee om mijn selectie als een high-tea te presenteren, zo kreeg de jury een goed beeld vd mogelijkheden en konden wij de rest opeten (!).
Ik vond het leuk om van alles wat te maken, regulier met suiker, met alternatieve suiker, zonder lactose, glutenvrij, met speltmeel of zonder ei/vegan.
Totaal bakte ik 6 taarten. Dat was wel een hele operatie zo tussen de bedrijven (werk) door.




In deze laatste aflevering was werd de jury ontmaskerd, het leek mij leuk hun foto in mijn etagère te verwerken.
Aangezien de carrotcake de gladste bovenkant had werd dit de showstopper.
Het bestellen vd fondantfoto ging trouwens niet helemaal van een leien dakje, de server van de leukstetaartenprints.nl lag er opeens een paar dagen uit!
Gelukkig kon ik 'm live afhalen in Wormerveer.


Ik hergebruikte de bruidstaartstandaard v mijn schoonouders.
Vanwege de kleuren in de foto gebruikte ik uitgeknipt flower power tafelpapier als versiering en onderlegger. Ook maar bijpassende fondantbloemetjes gemaakt.
Op het laatste moment was het natuurlijk best stressen: alles in stukjes snijden, frosting op carrotcake, fondantfoto plaatsen, bloemetjes erbij, 100 foto's maken, alles netjes transport-proof inpakken en op pad!
Enigszins verhit en chaotisch leverde ik mijn high-tea af. Na een kort praatje met de jury vertrok ik opgelucht huiswaarts. Pfff, klaar!

speltnotentaart-amandel/sinaasappel/chocoladetaart-deense droom cake en vruchtentaartjes met kokoscreme

Toen was het wachten op het commentaar vd jury, daar moest ik weer een reactie opgeven.
Ik moet zeggen, ik heb wel eens enthousiastere recensies gelezen.
In een andere aflevering werden de taartjes vd bakker zó lyrisch beschreven dat je al bijna op de fiets zat....
Nu werd wel gezegd dat het lekker was, goed gelukt of favoriet, maar niet echt wat er dan zo lekker aan was. Niets over de structuur of specifieke smaak met ook niet de beste foto's.
Maar dat zal wel mijn maatje 41 met extra lange tenen zijn.

Tuurlijk was het hartstikke leuk, een unieke kans met maximaal lezersbereik.
Ik wil graag iedereen duidelijk maken dat ik èlke taart wil bakken, aangepast op allergieën of juist met alle toeters en bellen.
Zeker geen geitenwollensokken-hokje. Ik wil bakken waar een ander blij van wordt, het is hun feestje!
Ik ben nog lang niet uitge(kookt)bakken!!!!!!!


De rubriek op blz 36: HIER

Geen opmerkingen:

Een reactie posten