zondag 25 mei 2014

Foodblogswap mei 2014



Deze keer heb ik het echt goed geregeld, ietsiepietsie timemanagement:
omdat ik wist dat ik afgelopen weekend en deze week maar weinig tijd zou hebben had ik al vorige week voor mijn foodblogswap gekookt.
Regeren is vooruit zien (of zoiets)

Deze maand was mij het blog Eten ♡olgens mij van Sanneke Jansen toebedeeld.
Extra leuk want zij is 1 van mijn 107 volgers op Bloglovin. Ik was daar erg door vereerd want haar blog ziet er erg professioneel uit, ze is werkzaam bij een tijdschrift en heeft een eigen column in Fashionista magazine.
Echt een heel ander niveau in de blogwereld en dan volgt ze mijn gebabbel!
Ze schrijft over leuke eetadresjes, trends, interviews, ideetjes en recepten.
Haar blog is nog vrij jong ( jul 2013), maar omdat er soms bijna elke dag iets gepost wordt bevat het toch al veel recepten.
Omdat ik de laatste tijd toch al veel blog over zoetigheid koos ik nu bewust voor een hoofdgerecht. Het is fijn dat de receptenindex foto's laat zien, maakt de keuze visueler.
Een beetje gebaseerd op producten die ik nog in huis had koos ik voor de pastasalade met kip.
Die avond was het ook nog lekker weer om buiten te eten, helemaal perfect dus.
Ook na 2x shoppen bleek ik de rucola gemist te hebben en bij de 1e fotosessie zat er ook nog geen avocado in.
Zelf zou ik nog wel wat willen sleutelen aan de salade, maar ik moest van mijn dochter Ilja zeggen dat het zo overheerlijk was!


Pastasalade met kerriekip en pesto


- Kipfilets (2 stuks)
- 500gr pasta, spiraaltje/buisjes

- 2 handen rucola of meer naar smaak
- 1 rijpe avocado
- 1 bol buffelmozzarella (2 is ook lekker)
- 150 gr zongedroogde tomaten
- 100 gr cashewnoten

- 3 lenteuitjes
- 2 tl kerriepoeder
- 4 el of meer pesto
- scheutje olijfolie en meer
- peper & zout

- (balsamicoazijn/citroensap?)
- (verse basilicum?)

Kook de pasta al dente, meng er wat olijfolie doorheen en laat afkoelen in een grote slakom.
Snijd de kipfilet in kleine stukjes, bak in wat olijfolie. Kruid met de kerriepoeder en peper/zout.
Snijd de mozzarella, bosui, gedroogde tomaat en avocado in kleine blokjes.
Scheur de rucola, pluk de kipstukjes evt. nog wat kleiner. De cashewnoten grof hakken.
Voeg alles samen met de pesto bij de afgekoelde pasta, schep voorzichtig door.
Naar smaak afmaken met extra olijfolie, (balsamicoazijn/citroensap?), (verse basilicum) en peper/zout.
Ook lekker met gerookte kip ipv verse kipfilet.
Eet smakelijk!

Oorspronkelijk recept HIER

Geen opmerkingen:

Een reactie posten