woensdag 28 mei 2014

Dat mag in de krant!

 
  

Ik schreef laatst al dat ik met spannende dingen bezig was waar ik nog niets over kon/wilde zeggen.
Nu, het moment is daar, (tromgeroffel.......): ik verkoop vanaf nu huisgemaakte taarten.
Klinkt heel wat, maar het houdt gewoon in dat ik op verzoek voor iedereen een taart op maat kan maken.
Gewoon zoals ik ook voor onszelf zou bakken, lekkere taarten waarbij de smaak voorop staat.
Op mijn blog heb ik een pagina aangemaakt met een paar voorbeeldtaarten, in overleg met de taarteter kan ik de taart aanpassen door bijv. ander fruit, ander meel, andere suiker, bio, etc.etc. Taart op maat.
Bakkers verkopen natuurlijk ook prima lekkere taarten, maar zeker door mijn werk heb ik toch de ervaring dat er vraag is naar eerlijke homemade taarten.
Geen E-nummers of onnodige zaken.

Nu stond ik de afgelopen jaren natuurlijk al een paar keer op de Koninginnen-vrijmarkt, maar een eigen bedrijfje is toch andere koek.
Je gaat je verdiepen in allemaal onbekende zaken als Kamer v koophandel, vergunningen, domeinnamen, advertentiemogelijkheden, progameertaal, assortiment, verpakkingsmateriaal en allemaal kosten.
Van al deze zaken wordt je niet allemaal even vrolijk.
Maar, je moet er wat voor over hebben....


De 1e actie zit in de pijplijn, zondag a.s. sta met taart op een lokaal brocante marktje. Kleinschalig van opzet, voor het eerst georganiseerd door 2 zussen die brocante-liefhebbers zijn.
Bij het woord brocante kreeg ik countryfair-visioenen en daar hoort taart bij.
Brutaal informeerde ik naar de staplaatsen, bleek er nog net 1 (vd 15) kraampje over te zijn. Ze hadden zelf nog niet aan taart gedacht, maar vonden het een prima plan.
Al pratend bleek de organiserende dame gewoon een bekende klant van de winkel te zijn, wat weer een toeval (klein dorp). Extra leuk!
Ik vind het heel moeilijk om in te schatten hoeveel ik moet bakken, hoeveel mensen komen langs èn zijn ook nog in voor taart?
Hoe alternatief moet ik bakken? Wordt het lekker weer?
Is iedereen weg ivm de Hemelvaart?
Allemaal onzekerheden.

Om de bekendheid te vergroten heb ik contact opgenomen met het lokale suffertje voor een diepte-interview.
Dat had ook nog enige voeten in de aarde, ik moest zelf een tekst opstellen, foto aanleveren (als een gek nog taart bakken) en een advertentie afnemen (daar gaat mijn winst).
Heel spannend allemaal.
Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen, héél goed zelfs:
ik heb mijn eerste opdracht binnen!!!!!!!!!
Een oudere mevrouw (met reuma) kon zelf niet meer bakken en wilde volgende week vrijdag voor een familiebijeenkomst een homemade taart bestellen.
Prijs was niet belangrijk en ik mag zelf bedenken wat ik maak, ideaal!
(hoewel ik dan bijna niet kan kiezen)

De kop is eraf! Mogen er velen volgen......
(ook weer niet teveel anders moeten we toch echt verbouwen)
Eerst maar eens lekker bakken, morgen ga ik beslissen wat precies.
U komt toch allemaal?????????



Lees HIER evt. de tekst vh krantenartikeltje (blz 21, inzoomen)

4 opmerkingen:

  1. Veel succes met je onderneming! ps. weet je dat er sinds kort ook een keurmerk voor thuisbakkers is? Misschien iets voor jou? Groetjes, Augusta

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Augusta, dat is een goede tip! Ik ga het eens goed bekijken.
      Gr, Gerry

      Verwijderen
  2. Hartstikke leuk! Ik wens je heel veel succes met dit initiatief en hoop dat je er veel plezier aan zult beleven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Nell, plezier heb ik er zeker van. Vind het heerlijk als anderen smullen van mijn gefröbel. Ijdelheid!
      Gr, Gerry

      Verwijderen