vrijdag 4 januari 2013

Goede voornemens en een toast op 2013!

De waarschijnlijk grootste stresstest van 2013 heb ik al weer achter de rug: het opruimen van de kerstverlichting!
Wat is dat toch altijd een drama. Deze keer waren het 3 snoeren en het heeft volgens mij bijna een uur geduurd voor ik ze ontward en opgerold had!
Het was me te min op ze weg te gooien, maar ik had er zóveel zin in.
MAARRR, ik voerde 1 van mijn goede voornemens van 2013 uit: meer geduld hebben. Meer geduld met de kids, mijn man en niet te vergeten mijzelf.
Dit laatste moet vooral resulteren in minder perfectionisme, minder moeilijk doen.
Waarom moet ik altijd denken dat alle koekjes zelfgemaakt moeten zijn, of verjaardagstractaties of, of, of, of.......
Het leven moet toch een stuk gemakkelijker zijn zonder die prestatiedrang. Niemand vraagt mij erom, niemand ziet het ook eigenlijk.


Het is te merken, ik zit weer in een post-Kerstdepressie. (eigenlijk gewoon winterdepressie)
Bijna had ik ook geen nieuwjaarsfoto-kaartje gemaakt. Ik had geen zin om weer aan iedereen te trekken, bijna had ik blanco kaartjes verstuurd met als bijschrift: verzin hier een leuk gezin bij!
Toch besloot ik mij niet zo snel gewonnen te geven, ik doe dit verdorie al 15 jaar! Dus heb ik gewoon een fotocollage gemaakt van portretten van het afgelopen jaar. One big happy family!
Uiteindelijk pas vandaag verstuurd terwijl ik ze dus ook al wel in November had kunnen maken.
Nog een goed voornemen voor het komende jaar: relaxed een kaartje maken!
(of was dit toch de laatste....?)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten