dinsdag 13 november 2012

♫ 11 november was de dag.... ♫ ♫


 
Afgelopen zondag was het St. Maarten. Ik twijfelde even of dat wel door zou gaan op zondag, maar daar was ik geloof ik de enige in, niemand begreep waar ik het over had: St. Maarten is toch altijd op de 11e November? Tuurlijk, maar vroeger liepen wij echt niet op zondag!
Het was goed St.Maarten weer: droog, niet te koud en weinig wind.
Ik had de standaard basics ingeslagen: mini-bars van de bekende merken, diverse verpakte snoepjes en mandarijntjes.
's Middags kreeg Ilja het echter op haar heupen, er moest gebakken worden!
We zagen hele leuke muffin-hamburgers (met brownie als vlees) en dat zou het worden. Omdat we te weinig mini-muffin-bakpapiertjes hadden besloten we ze zonder papier te bakken. Waarschijnlijk heeft Ilja iets meer bakpoeder gebruikt want ze rezen prachtig en ploften toen neer. Alle muffins waren aan elkaar gegroeid en wilden niet meer uit het bakblik. Allemaal voor ons dus! Na wat uitgraven bleken ze heerlijk luchtig en boterig, zó boterig zelfs dat je er bijna misselijk van werd.

 
Plan 2 waren herfstkoekjes. Met een mal van papier werden uit koekkruiden-zanddeeg bladeren gesneden. Met een mesje een paar nerven kerven en bakken maar. De koekjes waren goed gelukt, de nerven moesten alleen een beetje nagesneden worden. Zag er gezellig uit.
De brownie was eigenlijk te laat klaar en hebben we ook maar voor eigen gebruik gehouden, wat een feest die 11e November.
Opeens was het donker en heb ik snel mijn lampjes klaar gezet voor de zingende kids. Het was iets rustiger dan andere jaren, toch de zondag?
De koekjes waren een groot succes, ik heb heel veel kinderen bij het weg lopen horen zeggen: hmmm, dat zijn lekkere koekjes!


Door flitslicht lijken het wel indian summer-koekjes!
Antal liep (de laatste keer?) met 2 vriendjes, heel uitgekookt met een step: konden ze sneller véél meer ophalen en kon de zware tas mooi aan het stuur! Wat een goochemerds!


2 opmerkingen:

  1. O, leuk, Sint Maarten. In Brabant altijd lampionnetjes en snoep. Nu in Zeeland helemaal niets van te merken. Een Heidens feest ;-(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het was weer erg gezellig. Ook wel een beetje weemoedig, mijn laatste kind aan het lopen! Gr, Gerry

      Verwijderen