vrijdag 28 januari 2011

Actie......Reactie!

Mijn banner voor bloglijsten

Ik had best een actief weekje. Vooruit, blog actief. Bloggen is leuk maar het is ook wel fijn te weten dat er ook mensen zijn die het lezen. Anders voelt het soms wel een beetje zinloos. Vrienden en kennissen zijn niet genoeg, ik wil meer lezers bereiken. Ik had mij al aangesloten bij Foodrank en Etenbloggers (lijsten met foodbloggers) maar besloot deze week nog een stapje verder te gaan: ik heb me aangesloten bij 2 Amerikaanse blogplatforms: Tastespotting en Foodie blogroll.
Tastespotting is een fantastische fotodisplay van gerechten waar dan individuele blogs achterzitten. Elke inzending wordt eerst gekeurd op foto en inhoud. Vooral het niveau van de foto's is erg hoog. Ik wacht dus nog maar even met mijn inzendingen. Eerst meer oefenen.
Een broertje of zusje moet Foodgawker zijn. Bijna tweeling. Zij hebben echter ook nog leuke variaties: dwellinggawker (over interieur) en craftgawker (over huisvlijt etc) en zelfs weddinggawker (alles met trouwen). Uren surfplezier.

Foodie blogroll (10.000 aangesloten blogs) zet elke dag 5 at random gekozen blogs op iedere aangesloten blog. Ik stond daar gisteren als nieuwkomer ook tussen en had bijzondere bezoekers, oa. Algerije en zelfs de Filipijnen. Ook een nieuwe volgster, uit Spanje!
Ik schaam mij trouwens dood voor de vertaling van Google Translate. Per woord is het wel aardig maar de totale zinnen zijn krom of missen de essentie. Jammer.

Een andere activiteit was het bedenken van een visitekaartje. Ik vind het gewoon leuk dat ik zoiets weg kan geven of bij een supermarkt neer kan zetten. Om ook de niet-fooddies te bereiken. Ook kan het een start zijn van mijn kookactiviteiten bij mensen thuis. Ik heb al langer het idee om mensen te helpen met koken. In hun eigen keuken omdat mijn keuken te klein is en omdat mensen misschien meer op hun gemak zijn op eigen terrein. Ook bij bijv. ouderen die niet meer goed voor zichzelf koken. Samen de vriezer vol koken.

Nu bestaan er allemaal websites waar je zelf je visitekaartje kunt ontwerpen en bestellen. Nu heb ik me voor dit blog al aardig in de computer verdiept maar verder ben ik een computernitwit. Ik dacht slim te zijn en in Word iets te maken en dan over te zetten. Dat had dus Powerpoint horen te zijn, bleek later. Mijn man zat voor zijn werk in culinair Lyon en toen ik hem om advies wilde vragen bleek hij uit eten te zijn in Brasserie Nord (van de Bocuse-tak) en zijn probleem vd de dag was geloof ik welk toetje hij zou kiezen!
Je hebt luxepaarden en werkpaarden......
Het visitekaartje is dus nog in ontwikkeling!


Mijn uitbeelding van de Franse Revolutie

PS. Als de kat (mijn man) van huis is, eten wij altijd erg gemakkelijk. Niet blogwaardig dus. Ook geen foto, maar over katten gesproken (eigenlijk muis):
mijn oudste (VWO2) moest laatst een werkstuk maken over de Franse Revolutie. Geschiedenis is zijn slechtste vak dus ik heb hem erg achter zijn vodden gezeten. Mijn enige (ja, echt waar) bijdrage was deze foto als voorkant. Ik vond 'm zelf best leuk. Nederlands kaasvlaggetje omgeturned tot Franse driekleur en het kaasmes als guillotine. Ik vraag elke dag of hij zijn cijfer al weet, het was ook een beetje mijn werkstuk!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten