vrijdag 14 februari 2014

Een ♥tig soepje!


 
Valentijnsdag 2014!
Ik had mij voorgenomen iets überkitsch te maken, maar nu is het 14 februari en ik heb niets in de pijplijn.
Door andere bezigheden (nog steeds vakantiehuisjes) heb ik mij niet goed in de materie verdiept.
Dus geen recept voor iets met veel chocolade en/of aardbeien, roze koeken of champagne-cocktails.
Wel heb ik nog een receptje voor een lekker soepje liggen, een tig soepje!
Doet het vast ook goed bij je Valentijn.


Eentig soepje

3/4e van een redelijk kleine pompoen, ontschild en in blokjes
olijfolie
1 blikje tomatenblokjes
3 bouillonblokjes (groente/kip/rund)
1.5 liter H2O (water)
1 ui, gesnipperd
2 teentjes knoflook, gesnipperd
stukje gember (1 à 2 cm)
laurierblaadje
1/2 bosje peterselie, fijngesneden
zout, peper
1/2 blikje kikkererwten
1 bakje spekblokjes
200 gr soepgroenten
evt. beetje maggi


Roerbak de pompoen, knoflook, gember en uistukjes in een beetje olie, voeg dan het water, het laurierblaadje, de bouillon en tomatenblokjes toe.
Laat alles aan de kook komen en minstens 30 min. sudderen tot de pompoen lekker zacht is.
Vis het laurierblad eruit.
Pureer de hete soep.
Bak de spekblokjes semi-krokant en voeg samen met het bakvet toe aan de soep.
Laat de soepgroenten, kikkererwten en peterselie 10 min. meewarmen in de soep.
Maak op smaak met peper/zout/maggi.


Op school werd er natuurlijk (commercieel) wel aan Valentijn gedaan, Antal had een Valentijns'bal' en Ilja kreeg een lolly van haar vriendinnen. (er gingen ook rozen rond).
Antal was bijna nog de 'belle van het feest' met zijn hartjes zonnebril (met ledlampjes) en zijn (kadoverpakking)strik op zijn/mijn witte blouse.
Hij werd overtroffen door een zelfgemaakt cupido-kostuum, eerlijk =eerlijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten