donderdag 5 december 2013

Een heerlijk avondje.....

Vandaag is het 5 december! Dat betekent Sinterklaasavond!
Extra spannend dit jaar met de stormwind-waarschuwingen, hopelijk kan Sinterklaas toch overal goed het dak op om de kadootjes te bezorgen.
Arme man, wordt ook een jaartje ouder.
Wij hebben ons heerlijk avondje al achter de rug, afgelopen zaterdag gezellig samen met schoonouders en schoonzus's gezin.
We hadden deze keer een redelijk korte voorbereidingstijd (3 weken), maar er waren weer fantastische creaties.
Iedereen had goed zijn best gedaan op cadeau, gedicht en surprise.
Hier een wat saaie opsomming, misschien inspiratie voor volgend jaar?

       De Sint ging er eens goed voor zitten om Gerry’s verlanglijst te bekijken
       Het heeft veel te maken met hoe gewoon lekker eten het leven kan verrijken
       Op knappe wijze schrijft zij daarover in haar blog op het internet
       Ja, bezig zijn met eten en drinken geeft haar dolle pret
       Met taarten bakken gaat zij helemaal door het lint
       En als je dan vraagt of ze het zelf ook lekker vindt
       Zegt ze….

       "Ja, maar er had ook nog iets kaneel in moeten zitten
       De volgende keer toch ook maar wat pijnboompitten
       En dan toch maar kastanjes in plaats van pompoenen
       Maar zo’n vleugje citroen is om te zoenen
       Je proeft net even dat zuur
       Maar de chocolade kon iets minder puur
       Er had ook nog een vleugje port door gekund
       En ja, gewoon vergeten, sorry,  natuurlijk wat munt
       Tijm doe ik er liever niet meer in
       Dat heeft met dat tikje anijs geen zin"

       Ja, Gerry wil graag wat experimenteren
       Wil steeds graag wat nieuws leren
       Een halfjaars abonnement op de ‘Elle eten’ is daarbij van grote waarde
       Hopelijk valt dit kadootje in goede aarde


Bovenstaand gedicht kreeg ik van mijn schoonvader, hij heeft mijn perfectionisme goed onder woorden gebracht!
Als surprise kreeg ik een taart met een echte zand(!)bodem, verpakt in een taartbewaardoos. Een speculaasmal en een geweldige stapel 2hands kookboeken uit de jaren '70/80. Alsmede een paar hedendaagse kooktijdschriften en dus het abonnement, ik kan weer even vooruit!













Mijn zwager had voor Ilja een paddenstoel gemaakt, ♪ rood met witte (pepernoot)stippen ♪, met echte gedroogde bladeren. Troep alom.
In de stam zaten de kadootjes verstopt.

 
Mijn schoonmoeder heeft vaak problemen met laptops/telefoons dus had Ilja voor haar oma een helpdesk-SOS gemaakt. Compleet met ontploffende batterijen (trektouwtjes). Beproefd recept voor een hysterisch schoonmoeder.
Ze kreeg o.a anti-mollen bloembollen en een design vliegenmepper (gaan ze chique ten einde)
Mijn schoonmoeder had voor ons modebewuste nichtje Lyn een mooie muntenketting geknutseld en verder kreeg ze make-up en modeglossy's.




Marnix had voor Antal een mega-mobiel gemaakt omdat de jongen daar sinds kort aan verkleefd is. Als cadeau kreeg hij goede oordopjes, zijn wij allemaal blij mee. (hoewel hij dan steeds mee neuriet)

Antal had zelf voor neef Peke een grote mok (grabbelton) gemaakt zodat hij z'n kadootje moest zoeken in papiersnippers.

Sacha had voor haar kunstenaar-oom een verfpot met megakwast gepapiermacheed, alsmede een giga fles oude jenever (komt de inspiratie vanzelf)


Mijn husband had ondanks zijn reisje een mooie surprise voor Marnix in elkaar gedraaid: het grote spannende studiespel, waar hij na behaalde positieve resultaten telkens een prijs zou ontvangen.(heeft niets te maken met de slechte studieresultaten van vorig jaar!!!, dit jaar gaat al beter)
Met bijgeleverde fiches en afstudeerhoed.
Dextro en pepermunten ter ondersteuning, leesboeken ter ontspanning.



Onze muzikale neef Peke had voor muziek gezorgd door voor mijn husband een kareokeset van KiSS te maken, met 3 maskers zodat hij met zijn zoons kon 'optreden'. Antal op de drum, Marnix op gitaar.


Mijn artistiek schoonzusje had uit ribbelkarton voor haar vader een prachtig schaakspel en bord gemaakt. Echt heel knap.


Ik had Sacha getrokken. Mijn centrale thema was haar gebrekkige ontbijtgewoonte. Van papiermachee had ik een megagrote mok gemaakt waarin ze met een staafmixer ter plekke een smoothie moest maken van yoghurt, banaan en sinaasappel. Opdrinken met bijgeleverd brilrietje. Komisch vond ik zelf.

Ook had ik een kadootje verpakt als super-sandwich, brood van piepschuim, kaasplak van ingepakt sausdoosje.
De hint is geloof ik nog niet aangekomen, ze ontbijt nog steeds niet echt.










Echt uitgeleefd had ik mij op de gevraagde opvallende fietsbel.
In de fietsenzee op school is het soms moeilijk om je eigen exemplaar terug te vinden.
Uit vele pimp-ideeen had ik uiteindelijk gekozen voor een romantisch thema: bruid (van gebaksvorkje) uit taart (mini bakvormpje) op een bloembedje (gemolesteerde plastic bloem) versierd met mondvormige magneetjes (alles Xenos). Ik was zelf erg tevreden, Sacha wil er niet mee fietsen. Ze vindt het typisch iets voor een klein meisje haar 1e roze fiets! Miskend talent.


De klapper vd avond was voor mij de creatie van nichtje Lyn: voor haar chocaholic moeder had ze een levensgrote Tony chocoloneley reep gemaakt.
Compleet met zilverfolie-wrapper.
Uit een soort systeemhardschuim (afval op school) had ze de vakverdeling en logo gekerfd. Echt prachtig.
Duidelijk de genen geërfd van haar kunstzinnige ouders.


Het was een (lang) heerijk avondje met veel plezier en jool.
We hebben weer een jaar om bij te komen.
(hoewel er alweer een kerstborrel op de rol staat!)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten