dinsdag 6 augustus 2013

Vacances en France 1


Wie had dat gedacht, bijna een gat van een maand in mijn blog!
Onbedoeld, na Antal's laatste dag heb ik mij o.a. erg bezig gehouden met de voorbereidingen voor het 50-jarig huwelijk van mijn schoonouders (13 juli).
Na dit zeer geslaagde feest (later meer) hadden we nog maar een paar dagen voor we op vakantie gingen. Die dagen vulden zich met werken, wassen en poetsen (lekker schoon huis bij terugkomst).
We hadden alleen een Ipad meegenomen op vakantie en daar kon ik niet eens mijn blog mee openen, ècht vakantie dus!
Het heeft af en toe wel gejeukt want ik kwam zoveel blogbaar's tegen.


Na een vlot verlopen autoreis arriveerden wij in ons leuke oude vakantiehuisje.
Het huis zelf was niet heel groot, maar het terrein met extra schuren wel.
Omdat het een privé-huis was was het vooral gezellig, niet luxe maar heel eigen met boeken en spelletjes (Carcassonne bleek een vakantie-favoriet).
De 1e tocht naar de supermarkt was snel gemaakt en even later verraste Ilja ons met een lekker kaasplankje.


het ultieme Franse gevoel: grasrol en lavendel in eigen tuin!
We hadden de hele week mooi weer, meestal zelfs over de 30 C. Door de dikke muren bleef het in huis gelukkig redelijk koel. Het was ook erg fijn dat we een eigen zwembadje hadden.
Het was een zeer relaxte week, veel gelezen, gehangen en lekker gekookt.
Veel BBQ, salades, pasta en ik heb zelfs koekjes en en taart gebakken.
Ik had mij laten inspireren door een pas aangeschaft kookboek, 'Joie de vivre',
maar gooide uiteindelijk zomaar wat in een kom en daar was de uitkomst ook naar....
De taart zag er mooi uit, maar niet iedereen was te spreken over de combi abrikoos/chocolade. Het hielp ook niet echt dat ik de standen vd gasoven verkeerd inschatte. Gelukkig was de lavandel-vanillecustard wel erg lekker.

We hingen natuurlijk ook een beetje de toerist uit met lokale uitstapjes zoals Chateau Monbazillac, Bergerac, kanoën op de Vezere en dus hééél vaak de supermarkt.
Ik had nog veel meer willen doen (o.a. bezoekje aan slakkenboerderij ??!!), maar dat is de aard vh beestje.(niet de slak dus)

lekker dessertwijntje gekocht
feestelijk versierde Bergerac, erg leuke stad
wat calorieën verbranden
welke wijn doen we vanavond?

De laatste avond gingen we nog uiteten in een nabije auberge. Het was cuisine familial, maar voor mij was toch een beetje te eenvoudig. De mevrouw had alles zelf gemaakt, maar de smaken waren vrij vlak. Alleen de notentaart viel bij allen goed in de smaak. De rekening weer minder!


Met spijt in ons hart namen wij weer afscheid van ons lekkere huisje, ik had het gevoel dat ik er zelf een beetje woonde.
Toch keken we ook uit naar de 2e week, samen met onze Haagse familie nog een weekje in de Lot. Avec beaucoup joie de vivre!




Wordt vervolgd........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten