donderdag 27 juni 2013

♫ Die zomer die begon zowat in mei........ ♫ ♫

Langzamerhand wordt het toch wel een beetje triest, welke zomer?
Deze week was er 's ochtends nog vorst a/d grond!
Op een paar warme dagen na is het een prutzomer.
Nog 1 weekje en dan hebben al onze kids zomervakantie en over niet te lange tijd gààn wij op vakantie.



Dordogne


Lot
Lekker weer naar Frankrijk, 1 week met z'n 6'en in de Dordogne en daarna nog een weekje met z'n 10'en in de Lot. Beide keren in een eenvoudig oud huis/boerderij. De verhuurster vd Lot heeft zelf ook een culinair blog, quelle coïncidence !!! Ze weet vast wel wat leuke adresjes.
Uren heb ik doorgebracht met de computer, speurend naar de leukste, betaalbare accommodaties in La douce France. Eigenlijk woonde ik er gewoon al een beetje.
Onderhand kan ik heel NL voorzien van huisjes, het gaf best wel rust toen de boekingen klaar waren: einde zoektocht!
Ik hield opeens tijd over!
Tijd die ik natuurlijk weer nutteloos besteedde, aan computeren en zo.

De zomerkoninkjes zijn er gelukkig wel, heerlijk die aardbeien.
Lekker om zo te snoepen, op een beschuitje, in een taartje òf in de yoghurt.
Ik ben niet zo'n ontbijter, maar lekkere dikke yoghurt met veel zoete aardbeien en een beetje zaadjes voor de crunch sla ik niet af!


Ik ben grote fan van 'onze' Biocumulus 1.5 yoghurt, maar eigenlijk alle standyoghurt's zijn prima. Zacht en niet zuur. Er hoeft echt geen suiker bij, daar wordt het zelfs vies van. Lekker met pompoenpitten/zonnebloempitten/lijnzaad.
Pas ik vanzelf weer in die bikini (voor als de zomer ooit komt)

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten