dinsdag 28 mei 2013

Dat gaat naar Breda toe, zoete lieve Gerrytje.....

 
 Eindelijk weer bloggen, vanwege computerproblemen was er even radiostilte.(als het al iemand is opgevallen)
Natuurlijk had ik een laptop kunnen gebruiken, maar al mijn foto's zitten in de gewone compu. Mijn husband had het apparaat al afgeschreven, maar daar ben ik veel te zuinig voor. (en anti-wegwerpmaatschappij)
Ik weigerde te accepteren dat er geen oplossing zou zijn, een staaltje eigenwijsheid/blinde vlek (doorzettingsvermogen), dagenlang op forums gesurft voor mogelijke oplossingen. Uiteindelijk de helpdesk van HP gebeld.
Een hele aardige meneer nam de besturing van mijn computer over (best eng) en vervolgens heeft het apparaat 24 uur staan resetten en nu doet íe het weer!!!!!!!!! Zo blijf ik natuurlijk wel eigenwijs!
Mijn hoofd loopt ondertussen om vd blogonderwerpen in wachtstand dus snel aan de slag!

onze oude straat, heerlijke huizen
Afgelopen zondag heb ik mijn oud-huisgenootjes uit Den Haag na 10 jaar weer eens ontmoet.
25 jaar geleden woonden we met z'n 4'en in een mooi huis, bijna allemaal voor het eerst op kamers.
Naar aanleiding van het foodblogevent van Februari 2013 heb ik maar weer eens contact opgenomen. Uit nostalgie.
Het 'waar' had nog aardig wat voeten in de aarde, Den Haag/Utrecht/Den Bosch ? (reisafstanden, treinproblemen) maar uiteindelijk kozen we voor Breda.
Altijd leuk, vroeger kwamen we er nog wel eens, lekker bourgondische stad.
Daar hebben we ook goed gebruikt van gemaakt, ik heb verder niets van Breda gezien, we zijn van de ene naar de andere horecagelegenheid gelopen!


Eerste (plas)stop was T-huis, leuk midden in een stadspark, jaren '60 diner-stijl.
Alle kleuren roze/oranje/rood. Lijkt mij heerlijke plek in de echte zomer.
Op de Grote Markt keken we voor een lunchadresje, zie ik opeens 'Flinstering', de winnaar van 'Mijn tent is top' 2008! Daar wilde ik wel eens eten.

hm, ik ben tòch wel wat ouder
 geworden.....
Binnen zag het er verzorgd en gelikt uit.
Het eten was ook prima, ik had truffelpasta met groenten en veel room.Niemand was veel veranderd, (niet eens veel echt ouder geworden) en we pikten de draad dan ook weer gemakkelijk op, kletsend over de bekende onderwerpen: mannen, kinderen en werk. Al pratend kwamen er weer veel herinneringen boven: de stomme huisbaas, samen GTST kijken, roken, koken, ex-vriendjes.
Het was een goede tijd samen (natuurlijk ook omdat het 25 jaar geleden was, nog jong en vol mogelijkheden).
We sloten ons samenzijn af met een drankje in een grand-café en namen ons voor om niet weer 25 jaar te wachten met de volgende afspraak.
 


Eefje had nog een leuke verrassing voor ons meegenomen, een taartmozaïek.
Bijna alle ingrediënten in een kleurig patroon in een weckpot, met recept. 
Ik had er wel eens over gelezen, wat een leuk, attent cadeau!
Snel binnenkort eens bakken en proeven (en bloggen).

PS. toen ik op internet naar een foto van onze oude straat zocht kwam ik zelfs 2 advertenties tegen van kamerhuur. Misschien zelfs wel in 'ons' huis, 't was dat ze net verhuurd waren (apr'13) het ging wel kriebelen bij mij!




1 opmerking:

  1. combineer een leuk dagje uit in de buurt van Breda met Restaurant de Borgh in Zevenbergen. Bij ons een heerlijk 3 gangen diner voor een betaalbare prijs.

    BeantwoordenVerwijderen