maandag 24 september 2012

Burendag 2012


Afgelopen zaterdag was het weer nationale burendag. 2 jaar geleden hebben we dat voor het eerst gevierd en nu dus de 2e editie. We hadden ontzettend mazzel met het mooie najaarsweer, droog en weinig wind. 
De opzet was eenvoudig: een paar buitenspelletjes voor de kids, klein springkussen, basic BBQ vd slager en 's avonds een bingo. 
Er waren onv 60 volw en 30 kids, grotendeels uit ons stuk vd straat.( the partyzone) 
Ik had nog een deel van onze huisraad op straat gezet, vuurkorven en oude oma leunstoelen die al op weg waren naar de vuilstort. Ook heb ik een pannetje van mijn favoriete indische pindasaus aangeleverd, de slager had alleen zo'n koude gelachtige variant. Leek mij erg vies.
Mijn kids vonden het niet bijster interessant en zaten thuis feest te vieren (kat van huis etc.) met knakworst en chips. 
Mijn man arriveerde halverwege de avond (uit Argentinë) en heeft toch nog een tijdje mee gedaan voor de man met de hamer toesloeg. 
Bij mij ging het lang goed. Door de diverse vuurkorven bleef het redelijk behagelijk en we konden natuurlijk niet naar bed voor het vuur uit was. Het was dan wel slim om er geen nieuw hout op te doen, nu werd het 03.00 uur! 
Gelukkig kon ik zondagochtend lekker uitslapen. 
Sociale contacten onderhouden is hard werken!



4 opmerkingen:

  1. Leuk hoor! Altijd gezellig dat soort dingen. En goed contact met de buren is erg fijn. Hoop dat je lekker bijgekomen bent :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het was prima gezellig. Allemaal ditjes/datjes. Hoeft trouwens ook niet elk jaar hoor! Gr, Gerry

      Verwijderen
  2. Ik heb goed contact met de buren die dat zelf ook willen en degene die dat niet willen krijg je toch niet zo ver met een burendag...laat ze eerste maar eens teruggroeten en glimlachen als ik ze tegenkom hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij ons komt ook maar een deel vd buren, maar het is toch fijn dat je elkaar een beetje kent. Scheelt ook dat ik 1x per jaar collecteer in de straat. Ben bekend als de bonte hond (of zoiets) Gr, Gerry

      Verwijderen