zondag 20 mei 2012

Iedere dag Moederdag enzo.....

Ons Parijs-debacle hebben we maar omgezet in een paar dagen rond om het huis lummelen en opruimen. Ook best lekker relaxed. Gisteren was het zelfs prachtig weer en zijn we 's middags naar het strand gegaan. En daar gegeten. Mijn goede voornemen is dat dat ook direct de laatste keer dit seizoen was. Zó zonde van je geld, die strandhappen. Je kunt beter alleen wat borrelhappen en patat eten (met een roséetje natuurlijk). Maar het allerbest kun je picknicken op het strand, een lekkere pastasalade mee, fruit en koude kip en dan een gehaald ijsje als toetje. Kennissen gaan zelfs mini-BBQ'en op het strand. Dat mag geloof ik officieel niet, maar aan het eind vd dag doen ze niet zo moeilijk (als je maar opruimt). Nu nog mijn husband overtuigen!
Misschien schuiven we Parijs wel door naar volgend jaar als we toch al naar Frankrijk gaan, scheelt zó een paar 100 euro benzine. Dan wel lekker in een hotelletje midden in de stad, gewoon voor maar 1 nachtje. En route naar de soleil!
Ik had eigenlijk nog willen bloggen over Moederdag en de extra kado's voor mijn verjaardag en aangezien het toch elke dag Moederdag is (!?) kan dat nog steeds:
voor Moederdag doen wij eigenlijk alleen aan geknutselde kado's en van mijn jongste 2 (lagere school) kreeg ik leuke fröbels. Van Sacha een superleuke fotostandaard van piepschuim met een paar lekkere bonbons. Leuk hoe je met zulke simpele materialen zo'n leuk resultaat kunt halen.


Antal wilde zijn kadootje eigenlijk niet geven en toen ik het zag snapte ik wel waarom: het was een ( erg slordig geschreven) draaischijf met allemaal kleine klusjes die hij voor mij kon doen, daar had hij natuurlijk geen zin in! Pas toen ik beloofde dat ik hem er niet aan zou houden kreeg ik het overhandigd.

's Middags kwamen mijn ouders en broer + gezin op verjaardagsvisite en ik werd weer flink verwend. Mijn ouders namen naast verjaardagsgeld ook aardbeienplantjes mee en van mijn broer en Co. kreeg ik diverse kruidenplantjes, een mooie tuinchrysant en mini-abonnement op de Jamie! Daar heb ik nog lang plezier van! 
Ik had een jamtaart van Bill Granger gebakken, smaakte prima , maar was iets te droog. Nog een beetje oefenen dus! Recept volgt.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten