vrijdag 9 september 2011

Bits and pieces.

Tijdens onze vakantie heb ik mij over veel dingen verwonderd. Eigenlijk wilde ik daar vaak over bloggen, maar het was soms maar een klein item.
Dit allerlaatste vakantieblog is dus een verzameling curiosa en losse opmerkingen. Ook kan ik nog wat van onze 1000 foto's kwijt.

Typisch Amerikaans:
 - de grote hoeveelheid kerken, soms in the middle of nowhere, soms meerdere in een klein dorp. Volgens mij begint iedereen gewoon z'n eigen kerk.


- enorm aanbod van fruit/groenten in de supermarkten. Niet gewoon alleen groene peper, maar wel 10 soorten, ieder met z'n eigen sterkte/herkomst. Gewoon in het schap! Net als bijv. losse stengels bleekselderij. 


De tomatillo, peperig tomaatje, zeer geschikt voor groene salsa's
(zie Jamie Magazine aug/sept)
Veel soorten tomaten, groen/rood/zwart. Ook bijzonder: automatische verneveling boven de groente, om uitdroging tegen te gaan. Soms met onweer geluid en flits.
Uberhaupt onbekende groenten/fruit zoals de pluot (combo van abrikoos en Japanse pruim). Typisch voor California ivm vroege bloesem.

- waanzinnig aanbod van suiker/meel/tomatenblikken/diepvriesassortiment

-in een iets grotere supermarkt kun je gewoon Wilton bakaccessoire kopen. kleurstoffen/bakblikken/kant-klare frostings en smaakextracten. Bij ons alleen te vinden in goed geoutilleerde kookwinkels.

-voor alles is een drive-thru! we hebben het gezien voor banken, drogisterijen,
Starbucks en restaurants. (anders dan Mc Donalds)













- wel bekend natuurlijk, maar wij stonden weer versteld van de portionering van al het eten. Vaak deelden de kinderen een portie omdat het anders teveel was. Ook de smoothies and softijsjes (size small) konden ze niet op. Misschien is het marketing, je betaald natuurlijk wel voor de portie, als ze kleiner worden gemaakt zullen de prijzen omlaag moeten. Toch hebben wij niet eens zoveel echt dikke mensen gezien, komen die niet meer op straat of ben ik er in NL ook al aan gewend?


- overal legale verkoop van wapens, zelfs in supermarkten. Alcohol en sigaretten zijn echter niet altijd verkrijgbaar. (vooral in Utah/mormonen)


- ander metricstelsel, cups/teaspoons/ounces/sticks. Vooral de boterverpakkingen zijn amusant.


ons favoriet pancake merk

- leuke brievenbussen langs de kant de kant vd weg. Als er post in zit staat een vlaggetje omhoog, hoef je niet voor niets te lopen.


Bijzondere combo's onderweg
 

- onze wheels. Perfecte auto. Zou 'm zo willen hebben, ruim plek voor iedereen. Wij schreven in het stof, iemand anders ernaast. LOL.

nationalistische gevoelens


Antal aan de slushpuppy


onbekende (nou ja) cowboy
Het was een leuke reis. Ik had niets willen missen, ook niet langer willen blijven maar wel iets meer willen relaxen. Ook bedacht ik in het vliegtuig wat ik allemaal had willen kopen (kleurstoffen/bakblikken/chocolade/smaakstoffen/specerijen/bakmixen/etc).
Dat had ik dus beter moeten voorbereiden. Zo blijft er altijd iets te wensen over.
   
Real end of story!!!!!!!!!

 


5 opmerkingen:

  1. Wat leuk! Zo te lezen hebben jullie genoten, wij gaan volgend jaar. Dus dit was voorpret voor mij :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jullie hebben zo te lezen een geweldige vakantie gehad. Leuk dat wij mee konden genieten door alle verhalen op je blog.
    groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wou dat ze hier een groter assortiment pepers hadden. Laatst wel 3 jalapeno pepers gezien bij de Lidl, voor 1,50 Euro!
    Leuk verslag hoor! Ik wil ook nog eens naar de USA.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor jullie racties. Gr, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen